La Plataforma Recuperació Urgències 24 h. emet un comunicat valorant la seua presència i la dels veïns al Ple d'ahir

En un comunicat realitzat per la Plataforma Recuperació Urgències 24 h. Biar agraeix en primer lloc la participació dels presents ahir al ple, per a donar una explicació de les raons per les quals no es va dur com a moció al ple el tema de la petició a Conselleria de Sanitat sobre la reobertura, així com s'ha valorat en conjunt algunes de les declaracions realitzades ahir al ple per part de la Plataforma, així com s'ha volgut convocar la ciutadania a una nova reunió pública.

A continuació reproduïm de forma íntegra el comunicat de la Plataforma:

Ahir la Plataforma va assistir al Ple de l’Ajuntament de Biar, com ja havíem anunciat. Fins la Sala ens vam desplaçar representants de la Plataforma a més d’unes 40 persones interessades en saber la disposició de l’Ajuntament de Biar davant les demandes de la Plataforma i de la ciutadania de Biar. Seguidament farem un breu resum de les qüestions que es varen comentar, que ampliarem més avant, ja que tenim la intenció de fer una reunió informativa per a tot el poble, el pròxim dimarts 11 de març.

Pel que fa a les qüestions tractades primerament assenyalarem el fet que no es va votar la Moció presentada perquè l’Alcaldessa afirmà que no era legal fer-ho, perquè una Plataforma no té entitat jurídica i no pot fer mocions. Cosa que acceptàrem. Amb tot, vista la importància de la nostra proposta Alcaldia decidí que es tractara públicament, però fora del Ple. Així i tot, tant el Grup PSOE com EU, membres de l’oposició, ens donaren el seu suport des d’un primer moment. És per açò que s’arribà a l’acord que els tres partits de la Corporació Municipal presentaran al pròxim Ple una moció conjunta perquè siga viable i legal votar i donar suport a la iniciativa de la Plataforma i a les seues demandes.

També caldria destacar el fet que la Sra. Alcaldessa manifestà que ella ha estat sempre fent gestions, però li vam assenyalar que encara no s’havia aconseguit res, malauradament, i que tal volta la solució seria anar tots junts (ciutadania i Ajuntament) per aconseguir que l’assumpte tinguera més força. De manera que manifestarem l’interès de participar a les gestions que l’Alcaldessa faça davant de Conselleria o amb qualsevol altre responsable de Sanitat, en nom de Biar. És en aquest moment on la Sra. Asun Gregori proposà que aquest fet constara en la pròxima moció.

Durant el debat es van tornar a destacar que el tancament ha estat motivat perquè:

• “no s’usa”. Els percentatges de pacients han baixat perquè la Gent de Camp de Mirra, la Canyada i Beneixama no pugen a Biar i prefereixen anar a Villena.

• que val molts diners (500 Euros x dia d’urgència) i no es pot mantindre si no es gasta.

I tot fent referència a uns informes de Conselleria. Des de la Plataforma sol•licitàrem l’accés a eixes dades i documents i la Sra Alcaldessa es comprometé a facilitar-nos-els si la Llei de Protecció de Dades li ho permetia.

Davant totes aquestes raons la Plataforma de nou al•legà que:

• El Metge de les Urgències de Biar acaba a les 21'00 h a Biar i se'n baixa a Villena. Per tant, no hi ha cap estalvi.

• Que la Plataforma és la veu de totes les persones que han tingut problemes pel fet d’haver de baixar a Villena. Problemes com no disposar d'un transport per a baixar o lentitud en l'atenció, ect. i en definitiva perquè no han tingut un accés ràpid i directe a la Sanitat. Cosa que, ara per ara, només ha provocat malestar. Un malestar que no s'havia manifestat quan estaven les Urgències 24 h. obertes.

Primer de tot, voldríem donar les gràcies a tots i totes els que aguantàreu fins les 23’30 com a mostra del vostre suport i interés per les accions de Plataforma. Gràcies pel recolzament.

• Els vam recordar que s’obliden de números. Perquè no som números, som persones. Que miren la necessitat del poble. És el poble qui ho demana.

• També assenyalàrem que Biar és l’únic poble valencià sense Urgències Nocturnes i això no és un bon reclam turístic, a la qual cosa la Sra. Alcaldessa ens digué que no era veritat i l’hem instat que ens diga, actualment, quins pobles valencians no disposen d'un Servei d'Urgències 24 h. Bé pobles que el tingueren i els l'han tancat, clar. Amb tot, deixar de tindre Urgències Nocturnes no és un bon reclam turístic.

Els vam convidar que vinguen a les reunions i escolten els problemes de la ciutadania, així com els oferirem a títol personal adherir-se a la Plataforma però no ho feren, malauradament.

Amb tot, d’aquesta reunió es desprèn la voluntat que l’Ajuntament en Ple done suport a la Plataforma i a les seues exigències, perquè com el mateix Equip de Govern va manifestar: "Clar que estaríem millor amb un Metge d’Urgències 24 hores". Per tant entre tots fem força per aconseguir-ho: Ajuntament, Partits Polítics, Associacions i el poble, en general.

Des d’ací us emplacem a la pròxima reunió on s’explicaran aquestos punts de manera més detallada així com les accions a emprendre per la Plataforma Recuperació Urgències 24H. Biar.

yt    Instagram

BiarDigital El Club de Patinatge Biar oferta proves gratuïtes tots els dilluns i dimecres de setembre. https://t.co/UsZegCVGRF
10hreplyretweetfavorite
BiarDigital La xarrada #StopAlFoc serà el pròxim dilluns 27 de setembre a les 18:30 a l'auditori de la Casa de la Cultura. https://t.co/84PIkP1CbX